آخرین اخبار

24. بهمن 1394 - 23:32   |   کد مطلب: 30207
كارآفرين برتر استان كرمانشاه اقتصاد مقاومتي را مهمترين نسخه اقتصادي براي عدم وابستگي به درآمدهاي ناشي از فروش نفت دانست و گفت: توجه همه مردم و مسئولان به مقوله اقتصاد مقاومتي شريان اقتصادي كشور را به تحرك وا مي‌دارد و زنده مي‌كند.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از باشگاه خبرنگاران جهادي، حامد حسيني ضمن اشاره به فعاليت در عرصه كارآفريني و استقبال از طرح اقتصاد مقاومتي كه از سوي مقام معظم رهبري مطرح شد، اظهار داشت: دانشجوي رشته كشاورزي هستم و به عنوان كارآفرين در عرصه پرورش مرغ بلدرچين فعاليت دارد.

وي با اشاره به اينكه اين نوع از پرنده در ۳۵ روزگي بالغ مي شود، افزود: در همه فصول سال مي‌توان به توليد و پرورش اين نوع از پرنده اهتمام داشت و در ۴۲ روزگي همچنين با در نظر گرفتن ظرفيت و شرايط محيطي مناسب مي توان به جوجه كشي و توليد انبوه از اين نوع پرنده پرداخت.

حسيني با بيان اينكه اجرايي شدن كامل اقتصاد مقاومتي با تلاش بيشتر و خودكفايي امكان پذير است، خاطرنشان كرد: از طريق بسيج سازندگي استان كرمانشاه موفق به دريافت ۳۰ ميليون تسهيلات وام از طريق بانك مهر اقتصاد شدم.

اين كارآفرين برتر كرمانشاه در ادامه گفت: حدود ۶ ماه است در كارگاهي ۲۰۰ متري در شهرك صنعتي فرامان كه بسيج سازندگي در اختيارم نهاده مشغول به توليد اين نوع از پرنده هستم و با وام دريافتي توانستم ۲۰۰۰ هزار بلدرچين را خريداري كند.

وي با بيان اينكه دماي نگهداري بلدرچين در فصول سال متفاوت خواهد بود، يادآور شد: كارگاه پرورش اين نوع از پرنده بايد داراي سيستم خنك كننده و گرمايشي باشد تا مرحله رشد بلدرچين و جوجه كشي آن در اتاق هاي طراحي و تهيه شده با موفقيت انجام شود.

حسيني با بيان اينكه طي اين مدت ۶ ماه توانسته ۷۰۰ راس توليد بلدرچين داشته باشد، افزود: پيش بيني مي‌شود طي روزهاي آينده نيز ۹۰۰ راس جوجه كشي ديگر نيز در همين كارگاه انجام خواهد شد و با گسترش كارگاه مي توان بالاي يك ميليون تومان در ماه درآمد كسب كنم.

وي با اشاره به خواص غذايي مصرف اين نوع از فرآورده و استقبال از سوي مصرف كنندگان ابراز داشت: ارزش قضايي يك تخم بلدرچين معادل ۵ تخم مرغ است و داراي گوشتي لذيذ با كالري بالاي غذايي است.

اين كارآفرين برتر با بيان اينكه با حمايت مسئولان توانايي صادرات بلدرچين به كشورهاي همسايه عراق، سوريه و... را خواهد داشت، اظهار داشت: در حال حاضر صادرات اين نوع از پرنده با استقبال خوب به استان‌هاي ايلام، كردستان، همدان و... صادر مي شود.

حسيني اقتصاد مقاومتي را مهمترين نسخه اقتصادي براي عدم وابستگي به درآمدهاي ناشي از فروش نفت دانست و گفت: توجه همه مردم و مسئولان به مقوله اقتصاد مقاومتي شريان اقتصادي كشور را به تحرك وا مي‌دارد و زنده مي‌كند./منبع:مهر

 
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal