آخرین اخبار

30. ارديبهشت 1395 - 16:08   |   کد مطلب: 31221
رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان همدان:
اقتصاد مقاومتي با تکيه مديران بر اعتبارات دولتي محقق نمي‌شود
رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان همدان با بيان اينکه متاسفانه همچنان در مديران نگاه سخت‌افزاري به توسعه وجود دارد، گفت: مديران براي انجام فعاليت‌ها به جاي اتکا به اعتبارات دولتي بايد به توسعه نگاه نرم‌افزاري داشته باشند.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از نافع، شهرام طهماسبي" در کميته برنامه‌ريزي شهرستان همدان با بيان اينکه توسعه در صورتي اتفاق مي‌افتد که مسيرهاي گذشته را تکرار نکنيم، اظهار کرد: اگر مديران براي اجراي برنامه‌ها و فعاليت‌ها به اعتبارات تکيه کنند، به طور قطع اقتصاد مقاومتي محقق نخواهد شد.

وي با تاکيد بر اينکه براي رسيدن به اهداف چشم‌انداز توسعه بايد ديد مديران از نگاه سخت‌افزاري به توسعه تغيير کند، افزود: اگر اين رويکرد ادامه داشته باشد به طور قطع حرکتي اساسي براي توسعه استان رخ نمي‌دهد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان همدان خاطرنشان کرد: اگر چه اعتبارات عمراني محرک توسعه استان است اما اتکا به اين اعتبارات نيز خطرناک خواهد بود.

وي با اشاره به اينکه مديران شهرستاني نبايد خود را در تصميم‌گيري و تصميم‌سازي دست کم بگيرند، گفت: قصد داريم مباحث مربوط به تدوين برنامه‌ها و مسائل مرتبط با آمايش سرزمين را در مرکز آموزش و پژوهش سازمان مديريت و برنامه‌ريزي براي مديران شهرستاني تبيين کنيم.

وي با بيان اينکه در برنامه ششم در نظام برنامه‌ريزي ارتباط نزديکي با اهداف ملي و استاني برقرار مي‌شود، تصريح کرد: اين سيستم برنامه‌ريزي در واقع همه کشور را فرا مي‌گيرد و از ابتداي خردادماه نيز در استان همدان آغاز مي‌شود بنابراين ارتباط مديران استاني و شهرستاني با يکديگر منجر به بيان چالش‌هاي مسئولاني که به صورت مستقيم با مشکلات درگير هستند، مي‌شود.

وي با بيان اينکه مديران از شمار پروژه‌ها قدرت نمي‌گيرد بلکه نيروها را فرسوده مي‌کند، عنوان کرد: ساليانه اعتباراتي که براي پروژه‌ها تخصيص مي‌يابد، به 20 هزار ميليارد تومان مي‌رسد در صورتي‌که ميزان تکميل و جمع‌بندي بسيار بيشتر از اين مبلغ است بنابراين با واگذاري بسياري از پروزه‌ها به بخش خصوصي، هم موجب بهره‌مندي اين بخش‌ها شده و هم تأمين اين نوع اعتبارات از گردن دولت ساقط مي‌شود.

طهماسبي با بيان اينکه 90 درصد حوزه‌هاي کاري زمينه واگذاري پروژه‌ها به بخش خصوصي را دارند، تصريح کرد: با واگذاري اين پروژه‌ها به بخش خصوصي دولت در واقع مشکلات خود را به اين بخش واگذار نمي‌کند بلکه بخش خصوصي بهره‌بردار کار مي‌شود.

طهماسبي با بيان اينکه تدوين برنامه ششم توسعه در چهارچوب آمايش تنظيم مي‌شود، عنوان کرد: در صورتي‌که نگاه آمايشي و بلندمدت به برنامه‌ها وجود نداشته باشد نقاط بحراني آب و خاک مشخص نشده و در نتيجه اهداف سند چشم‌انداز و اقتصاد مقاومتي محقق نمي‌شود.

وي در پايان خاطرنشان کرد: در مراحل مختلف رشد و توسعه کشور به دستاوردهايي رسيده‌ايم اما درصورتي‌که مديران ديد خود را به توسعه تغيير دهند به طور قطع اقتصاد مقاومتي و اهداف سند چشم‌انداز محقق مي‌شود.

پایان پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal