آخرین اخبار

17. خرداد 1399 - 14:34   |   کد مطلب: 35908
رییس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد:
بازگشت کرونا در کمین شهرهای سفید است
رییس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه وضعیت سفید به عنوان محو بیماری کرونا نیست گفت: در چند روز اخیر شاهد افزایش مراجعات به مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستانهای شهرستان هستیم و ادامه این روند مناطق سفید را به وضعیت قبل برمی‌گرداند.

به گزارش آوای سیدجمال، بهنام رضا مخصوصی اظهار داشت: بعد از اعلام وضعیت سفید در اسدآباد به عنوان اولین شهر استان همدان، این باور اشتباه در نظر مردم جا گرفت که بیماری کرونا محو شده است و این نگرانی ما را در خصوص برگشت پیک بیماری کرونا افزایش داده است.

 

وی اضافه کرد: حساسیت مردم با اعلام وضعیت سفید کرونا در شهرستان کاهش یافته و امروز شاهد رعایت ۳۰ درصدی فاصله گذاری هستیم و مردم تمایلی برای رعایت موازین بهداشتی و شستشوی مرتب دست‌ها ندارند و با بی تفاوتی در حال برگزاری آیین های جشن و عزا هستند.

 

رییس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد حداقل فاصله گذاری در اجتماع را ۲ متر اعلام کرد و گفت: مردم در صورت ضرورت اگر مجبور به حضور در اجتماع و مکان‌های مسقف هستند باید از ماسک و دستکش استفاده کنند. 

 

مخصوصی خاطرنشان کرد: اسدآباد بیش از ۹۲ درصد بهبودی داشت و توانستیم با غربالگری و بیماریابی جهادی و تلاش مسوولان به وضعیت سفید برسیم اما در چند روز اخیر شاهد افزایش مراجعات به مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان درباره کرونا هستیم و با این روند ممکن است که رکورد سفیدی وضعیت شهرستان شکسته شده و ما به وضعیت قبل برگردیم.

 

وی یادآوری کرد: ممکن است دوباره در صورت برگشت پیک بیماری، محدودیت‌هایی درباره کسب و کار و فعالیت مراکزی در جامعه از سوی ستاد ملی کرونا اعلام و اجرا شود.

 

رییس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد به افراد سالمند و پر خطر و دارای بیماری زمینه‌ای توصیه کرد: کماکان فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی دست‌ها و موازین بهداشتی و در خانه ماندن را اولویت زندگی خود قرار دهند.

 

رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۶۰ هزار و ۶۹۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۱۲ نفر رسید.

 

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (چهاردهم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی سه هزار و ۱۳۴ بیمار جدید در کشور شناسایی شد.

 

از بین مبتلایان جدید، ۴۹۳ مورد بستری و  ۲ هزار و ۶۴۱ از موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal