آخرین اخبار

23. تير 1400 - 9:03   |   کد مطلب: 39489
نماینده مردم اسدآباد در مجلس با بیان اینکه نهاده‌های دامی در گمرک در حال فاسد شدن است گفت: واردات، تولید و توزیع نهاده‌های دامی به یک مرجع واحد واگذار شود.

به گزارش آوای سیدجمال، کیومرث سرمدیدر خصوص مشکل نهاده‌های دامی و مشکلات دامداران اظهار کرد: بنده در این خصوص اشاره شفاهی نیز در مجلس داشتم زیرا حال دامداران به دلایل مختلفی از جمله خشکسالی، گرانی نهاده‌ها، تامین نهاده‌ها اصلا خوب نیست.

 

 

وی ادامه داد: بنا به اظهار مسوولان گمرک، وزارت صمت و کشاورزی بین ۴ تا ۷ میلیون تن نهاده‌ دامی اعم از جو، کنجد ذرت دپو شده و بنا به اظهارنظر کارشناسان خود در حال فاسد شدن است.

 

 

نماینده مردم اسداباد در مجلس با اشاره به اینکه برخی از این مشکلات به عدم تخصیص ارز، مشکل ناوگان حمل و نقل و... برمی‌گردد گفت: امروز مسئله برای ما و مردم این است که تأمین نهاده‌ها مشکل دارد، دامداران ما دام‌های مولد خود را کشتار می‌کنند؛ زیرا توان نگهداری آنها را ندارند.

 

 

وی با بیان اینکه امروز وضعیت به گونه‌ای است که نگهداری دام برای دامدار مشکل شده و مصرف‌کننده نیز از گوشت آن راضی نیست افزود: بنده احساس می‌کنم بحث نهاده‌های دامی و دامداری ما چه در بخش طیور و چه مشتقات آن در حال تبدیل به دامی برای دولت آینده‌ می‌شود و چالش بزرگی برای ماست.

 

 

سرمدی با بیان اینکه در این خصوص تذکر داده‌ایم بیان کرد: مسوولان هم می‌دانند باید سریع ترتیبی اتخاد شود که هر چه زودتر این نهاده‌ها از بنادر جنوب و شمال ترخیص شود و این مشکل حاد جامعه باید حل شود.

 

 

وی تصریح کرد: این مسئله را کمیسیون کشاورزی مجلس از مدت‌ها قبل پیگیر است و جلسات متعددی هم با وزرای جهاد کشاورزی، وزارت صمت و بانک مرکزی داشته که ارکان سه‌گانه حل این مشکل هستند و قول دادند این مشکل حل شود.

 

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با تاکید بر اینکه  مجلس مرتب پیگیر است ولی تاکنون اتفاق مثبتی را شاهد نبودیم گفت: بنده هم تذکر شفافی در صحن علنی مجلس داشتم و ارتباطات تلفنی هم برای حل این مشکل انجام دادم که امیدوارم اثربخش باشد.

 

 

وی در خصوص کم‌کاری و کوتاهی دولت در امر تأمین نهاده‌های دامی نیز گفت: معتقدم بخشی از این مشکل به کم‌کاری و ترک فعل دولت برمی‌گردد اما در تقسیمات دوگانه‌ای که وزارت کشاورزی متولی تولید است و وزارت صمت متولی توزیع است، اتخاذ تصمیم‌‌گیری‌های واحد در مراجع چندگانه خود مزید بر علت است.

 

 

سرمدی با بیان اینکه در طرحی که کمیسیون کشاورزی دارد این مسئله مطرح است که واردات، تولید و توزیع نهاده‌های دامی به یک مرجع واحد واگذار شود گفت: با اجرای این طرح متولی مشخص می‌شود و هر سیستمی مشکلات را به دیگری پاس نمی‌دهد.

 

 

وی در پایان با تاکید بر اینکه بخشی از مشکلات به کوتاهی برخی مسوولان برمی‌گردد افزود: معتقدم بخشی از این گرفتاری‌ها سهم سوء مدیریت‌ها و ترک فعل و کوتاهی مسوولان است.

  فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal