آخرین اخبار

7. مرداد 1400 - 14:27   |   کد مطلب: 39614
کیومرث سرمدی با بیان اینکه هیچ‌کسی در مجلس، مخالف نظام‌مند و هدفمند و کنترل فضای مجازی نیست، گفت: بنده خواستار آن هستم که طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در جلسه علنی طرح شود نه در کمیسیون‌های تخصصی که به‌عنوان قانون آزمایشی اجرا می‌شود.

کیومرث سرمدی، نماینده مردم اسدآباد در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، در خصوص طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی، اظهار کرد: موضوع موافق و مخالفت طرح شدن این طرح در مجلس مطرح نیست بلکه نحوه بررسی آن مورد مخالفت و موافقت قرار گرفت که بنده مخالف مطرح‌شدن اصل 85 آن بودم.

 

 

وی فضای مجازی را واقعیتی دانست که هم یک آسیب و هم فرصت است که می‌توان آن را شمشیر دو لبه عنوان کرد، گفت: این فضا آن‌قدر مهم است که رهبر معظم انقلاب در فرمایشات متعددی هم تأکید بر ساماندهی این فضا دارند و هم نگرانی‌هایی را در به بار آوردن خسارت و آسیب مطرح کرده‌اند که بنده نیز آن را فصل الخطاب میدانم.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس خاطرنشان کرد: مقام رهبری از فعالان عرصه مجازی به‌عنوان افسران جنگ نرم یاد می‌کنند و در جایی فرمودند که اگر رهبر نبودم، فرماندهی این فضا را بر عهده می‌گرفتم و این تعبیر نشان از اهمیت آن دارد.

 

وی بابیان اینکه به‌طورکلی هیچ‌کسی در مجلس، مخالف نظام‌مند و هدفمند کردن فضای مجازی و کنترل آن‌که موجب وادادگی و ولنگاری و رهاشدگی شده است، نیست، افزود: اصل 85 قانون اساسی به نمایندگان اختیار می‌دهد که برخی از طرح‌های مهم را به کمیسیون‌های تخصصی تفویض اختیار کنند و در آن کمیسیون با حضور متخصصیان و کارشناسان بررسی و به‌صورت یک قانون آزمایشی از یک تا سه سال اجرا شود و نواقص آن برطرف شود.

 

سرمدی ادامه داد: امروز نماینده‌ای مخالف اجرای طرح صیانت از حقوق کابران فضای مجازی که هدفمند و نظام‌مند شود، نبوده است، بلکه اختلاف‌نظر روی این امر است که این طرح یا در صحن علنی مطرح و موافقین و مخالفین صحبت کنند و نهایتاً" منجر به رأی مجلس شود و یا قانونا" به‌صورت اصل 85 قانون اساسی طرح و در کمیسیون تخصصی مجلس بررسی شود که بنده مخالف این امر بودم و تمایل داشتم که در صحت علنی مجلس بررسی شود.

 

وی گفت: امروز مسائل و مشکلات مردم در عرصه‌های مختلف زیاد است و در دیدار با رئیس‌جمهور منتخب، تأکید بر این بود که اولویت‌های نیاز مردم به لحاظ معیشت و عدالت اجتماعی مانند لو رفتن پاداش‌های برخی از هیأت مدیره های بانک‌ها که از 700 میلیون بالاتر است، مطرح و پرداخته شود.

 

وی با تأکید بر اینکه فعالان مجازی باید خیالشان راحت باشد که از حقوق آن‌ها دفاع خواهد شد، افزود: معتقدم که اگر فضای مجازی باید باشد و در کنار آن اقداماتی در جهت محدودیت سازی در راستای توطئه دشمنان که هم امنیت خانواده‌ها و هم امنیت کشور را نشانه می‌روند، مورد توجه قرار بگیرد که دشمن عرصه را به سود خود مصادره نکند.

 

وی یادآور شد: هدفمند کردن، نظام‌مند کردن و قانونمند کردن قواعد و قوانین فضای مجازی کمک می‌کند که اقدامات ساختار شکنانه صورت نگیرد و خانواده و افراد آسیب نبینند.

 

وی با بیان این مطلب که محتوای طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در مجلس طرح نشده، تأکید کرد: امروز مجلس روی نوع بررسی این طرح نظر داده که بنده مخالف مطرح‌شدن اصل 85 قانون اساسی بودم و خواستار طرح آن در جلسه علنی مجلس هستم.
وی تأکید کرد: طرح این موضوع در جلسه علنی مجلس باید با حضور اصحاب رسانه و صدا سیما و فعالان رسانه‌ای انجام شود که مردم در جریان آن قرار بگیرند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal