آخرین اخبار

15. بهمن 1394 - 16:42   |   کد مطلب: 30086
افشین هایان جوان 23 ساله اسدآبادی با علاقه‌ای که به تولید زنبورعسل داشت، با اجرای اقتصاد مقاومتی توانسته است 250 کندوی عسل تولید کند.

به گزارش آوای سیدجمال، این روزها که اوضاع اقتصادی مردم زیاد حال و هوای خوبی ندارد و وضعیت تولید در کشور ایران مطلوب نیست؛ مقام معظم رهبری مردم و دولت را تشویق به ایجاد اشتغال در راستای اقتصاد مقاومتی کرده است.

 

اقتصاد مقاومتی در واقع یک شعار نیست بلکه مقاومت و همت بلند داشتن در برابر اوضاع نابه سامان اقتصادی جامعه است که اگر بخواهیم به آن جامعه عل بپوشانیم میتوانیم در برابر مشلات و سختی ها مقاوم بمانیم.

 

در راستای اجرای این سیاست اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی اقدام به پرداخت تسهیلاتی در این زمینه کرده است.

 

شهر اسدآباد یکی از شهرستان‌های همدان است که برخی از افراد جویای کار درخواست‌های تسیهلات اقتصاد مقاومتی زیادی را ارئه داده اند و این مهم نشان میدهد که مردم در حال جویای کار و نرخ بیکاری در آن زیاد است.

یکی از افراد جویای کاری که در گذشته  درخواست پرداخت تسهیلات اقتصاد ی مقاومتی داده، افشین هادیان پسری 23 ساله ساکن شهر اسدآباد است که با علاقه‌ای که از نوجوانی به پرورش زنبورعسل داشته، علی رغم اینکه مقطع کارشناسی را در رشته حقوق داشت، اما به دلیل نبود شغل دولتی به فکر این مهم افتاده است.

 

امروز او با گرفتن تسهیلات اقتصادی مقاومتی از سوی بسیج سازندگی توانسته با پرورش زنبورعسل یکی از موفق‌ترین تولید کننده‌های محصول عسل باشد.

 

در گفت‌وگویی با این جوان 23 ساله می‌گوید: 15 سال بیشتر نداشتم که با یک کندو به شغل زنبورداری پرداختم و هم اکنون 250 کندوی زنبورعسل دارم.

افشین هادیان با بیان اینکه برای افزایش تعداد کندوهای زنبور عسل نیاز به سرمایه بیشتری داشتم که زمانی که شنیدم تسهیلات اقتصاد مقاومتی را بسیج سازندگی پرداخت می‌کند، اقدام کردم، افزود: این تسهیلات علی رغم اینکه مبلغش پائین بود اما توانستم استفاده خوبی از آن داشته باشم.

 

وی ادامه داد: با این تسهیلات اقتصاد مقاومتی برای خرید دستگاه زهرگیر، شکر، دارو، موم جعبه و... اقدام کردم و امروز از کار و شغل رضایت کامل دارم.

 

 این تولید کننده زنبورعسل خطاب به هم سن و سالهای خود برای ایجاد شغل گفت: همیشه که نباید شغل دولتی را مدنظر قرار داد بلکه باید بر داشته ها و توانمندی های خود تیکه کنیم تا موفقیت حاصل شود.

وی با تشویق افراد به امر پرورش زنبور عسل گفت: برای ایجاد چنین شغلی کمی اطلاعات در خصوص پرورش و سرمایه اندکی کافی است تا دوبرابر سود آن را ببریم.

 

هادیان سخنرانی‌های رهبر انقلاب را دلنشین خواند و گفت: امروز وجود ایشان یک انگیزه در بین جوانان است و صحبتهای ایشان در خصوص اقتصاد مقاومتی باید سرلوحه کار قرار داد تا موفق شد.

 

وی با بیان اینکه با وجودی که تحریم ها برداشته شده ولی تاثیری در بازار نداشته چرا که مر م هنوز قدرت خرید ندارند،  افزود: امروز با اقتصاد مقاومتی، اقتصادی که در شرایط فشار، تحریم و دشمنی‌های دشمنان ما توانسته تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد، میتوانیم راه گشای مسائل اقتصادی باشیم.

 

این زنبوردار اسدآبادی در خصوص یگر مشکل پرورش زنبور داری وجو ریزگردها را مسئله مهم دانست و گفت: نیاز است که دولت با اجرای برنامه ای در این زمینه بتواند از ورود ریزگردها جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه دولت هیچ گونه حمایتی از بنده در زمینه اشتغالزایی نداشته است، گفت: امروز معنا و مفهوم اقتصاد مقاومتی را با شغلی که نه دولتی است و نه ولت در ایجاد آن سهیم است، درک کرده ام.

 

هادیان یکی از مشکلات اساسی خود را خدمت سربازی خواند و گفت: با توجه به اینکه این شغل نوپا است و در طی هشت سال است که آن را دنبال میکنم تا به نتیجه برسد، در طی دوسالی که میخواهم به خدمت سربازی بروم ممکن است آن را از دست بدهم.

 

وی افزود: با توجه به اینکه پرورش زبنور عسل نیاز به توجه زیادی دارد در چند مدت دیگر باید به سربازی بروم اگر محل خدمتم در شهر خودم باشد میتوانم در کنار کار و فعالیت به خدمت بپردازم.

 

این زنبوردار اسدآبادی با بیان اینکه امسال 22 میلیون سرمایه گذاری کرده ام و باید حداقل 4 بار کندو ها رو کوچ بدهم  تا از تیر ماه برداشت عسل شر‌وع کنم، افزود: حدودا" میتوان از هر صد کندو 4  الی 5 تن عسل برداشت کرد که با فروش آن نزدیک به 50 میلیون تومان سود می‌برم.

وی با بیان اینکه تولید عسل بستگی سال و ریزگردها دارد، گفت: سال آینده از این تعداد کندو حدود 5 تن عسل برداشت می‌کنم که تولید خود را به کارخانه اصفهان می‌فرستم.

 

هادیان  با بیان اینکه فروش عسل  در کشورما بازار خوبی ارد، گفت: در صورت حمایت از محصول و تولید کننده و بالا بردن قیمت آن میتوانیم در زمینه صادرات اقدام کنیم.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal